Garantie - reparatie - klachten
Wie repareert mijn product?
Je hebt een product gekocht bij Electrocorner. Daarom mag je natuurlijk altijd Electrocorner aanspreken voor garantie. Echter repareert Electrocorner niet zelf producten. Dit wordt door de fabrikant van het product zelf verzorgd. Eigenlijk om een simpele reden: de fabrikant heeft altijd (naast alle technische kennis en gebruikerservaringen uit de markt) alle onderdelen centraal op voorraad om jouw product zo snel mogelijk weer 100% in orde te krijgen.
Welke garantie zit er op mijn product?
Op je product zit standaard fabrieksgarantie. Reparatie binnen de fabrieksgarantie is uiteraard gratis, na deze fabrieksgarantie zitten er helaas kosten aan je reparatie. Op de productpagina van jouw product staat beschreven welke garantie (termijn en type garantie) er bij dat product is afgesproken.
Wij kennen 2 soorten garantie;
"Pick up and return" garantie | Het product wordt bij je opgehaald, nagekeken, het defecte onderdeel vervangen en weer bij je bezorgd. |
"Bring in" garantie | Je kunt het product naar Electrocorner sturen of brengen waarna wij het verder voor je regelen. |
De rechten die u heeft op grond van de eventuele extra aangeboden (fabrieks)garanties die op onze website worden genoemd, kunt u uitoefenen onverminderd alle rechten of vorderingen die de wet u als koper toekent jegens de verkoper (zgn. wettelijke garantie). Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De verwachte levensduur van HP Renew producten ligt doorgaans lager dan de verwachte levensduur van normale HP producten. De duur van de wettelijke garantie is hiervan afhankelijk.
Garantie uitbreiden
Wil je toch nog extra garantie op je HP product? Dat kan met een HP CarePack. Er zijn, afhankelijk van het HP model welke je hebt gekocht, vaak meerdere garantie uitbreidingen beschikbaar. Informatie hierover vindt je hier.
Waar kan ik terecht met een defect HP product
Op HP producten zit meestal “Pick up and return” garantie.
Controleer op de productpagina van jouw product welke garantie (termijn en type garantie) er bij het product is afgesproken. Het telefoonnummer van de centrale helpdesk voor ALLE HP producten is:
Vanuit Nederland | 020-7219041 | Lokaal tarief |
Vanuit België (nederlandstalig) | 026-200566 | Lokaal tarief |
Vanuit België (franstalig) | 026-200565 | Lokaal tarief |
Informatie via Internet | klik hier |
De centrale helpdesk zal samen met jou bekijken wat er aan de hand is en kijken of de klacht telefonisch is te verhelpen. Lukt dat niet, dan kan direct een afspraak voor reparatie worden gemaakt. Het product wordt dan bij je opgehaald, nagekeken, indien nodig het defecte onderdeel vervangen en vervolgens weer bij je bezorgd.
Waar kan ik terecht met een defect Asus product
Op Asus producten zit meestal alleen in het 1e half jaar na aankoop een “Pick up and return” garantie. Daarna geldt voor Asus producten een “Bring in” garantie.
Controleer op de productpagina van jouw product welke garantie (termijn en type garantie) er bij het product is afgesproken. Het telefoonnummer van de centrale helpdesk voor ALLE Asus producten is:
Vanuit Nederland | 0591-570290 | Lokaal tarief |
Informatie via Internet | klik hier |
De centrale helpdesk zal samen met jou bekijken wat er aan de hand is en kijken of de klacht telefonisch is te verhelpen. Lukt dat niet, bel dan eerst even met Electrocorner om te bespreken hoe dit zo snel mogelijk kan worden verholpen.
Heeft u een klacht ?
Is er iets niet naar wens over onze producten of onze service, dan kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.
Wij proberen dan om sowieso binnen 1 dag, maar uiterlijk binnen 1 week na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie te geven om dit op te lossen.
Ben je niet tevreden met hoe wij je klacht hebben afgehandeld dan kan je het probleem ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.